راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
56 0
راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال
راهنمای مطالعه
آشنائی با اصطلاحات فنی مانیتور صنعتی و ویدئو وال
بهترین برند خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

بیشتر مشاغل برای اینکه در دنیای امروز دیده شوند و تبلیغات پربازده داشته باشند ناچارند از تکنولوژی مدرن استفاده کنند. یکی از تکنولوژی‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مانیتورهای صنعتی و ویدئو وال‌ها هستند.

مقاله حاضر را برای متقاضیانی که قصد تهیه مانیتور صنعتی دارند و اطلاعات کافی راجب انواع نمایشگر صنعتی و قابلیت‌های آن ندارند، تحت عنوان راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال آماده کرده‌ایم.

  • برای خرید مانیتور صنعتی با کیفیت به چه مواردی باید توجه کنیم؟
  • آیا می توان از مانیتور خانگی به جای مانیتور صنعتی استفاده نمود؟
  • بهترین برند برای خرید مانیتور صنعتی کدام برند است؟

شما در صورتی می‌توانید یک نمایشگر صنعتی یا ویدئو وال متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید که اطلاعات کافی راجع‌به ویژگی‌ها و مشخصات مانیتورهای موجود در بازار داشته باشید، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ سؤال خود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و یا می توانید با مشاوران ما در شرکت پویش رایان داتیس برای دریافت پاسخ سوال‌های خود تماس بفرمائید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب جامع ما در مورد 0 تا 100 «مانیتور صنعتی» را مطالعه نمایید.

آشنای با اصطلاحات فنی مانیتور صنعتی و ویدئو وال

در حال حاضر مانیتورهای زیادی تحت عنوان برندهای مختلف(خارجی و داخلی) وارد بازار می‌شوند. بسیاری از این مانیتورها تنها به خاطر نام برندشان با قیمت‌های بسیار گزاف وارد بازار می‌شوند. در صورتی‌که بسیاری از برندها با همان مشخصات فنی و یا کیفیت بالاتر در قیمت بسیار مناسب‎تر وجود دارند که بسیاری از متقاضیان آگاهی لازم را نسبت به این نوع مانیتورها ندارند.

قبل از معرفی برندهای موجود که در عین کیفیت بالا از قیمت مناسب نیز برخوردارند به برخی اصطلاحات فنی که در هنگام خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم. از جمله این مشخصات فنی:

  1. زاویه دید
  2. تکنولوژی Digital Signage
  3. طول عمر بالا
  4. درگاه‌های زیاد
  5. کیفیت تصویر بالا
  6. روشنایی بیشتر

در ادامه به شرح و تفصیل هرکدام از این موارد می‌پردازیم.

پیشنهاد دوم ما هم نگاهی به از سیر تا پیاز مطلب در مورد «ویدئو وال» است. 

1- زاویه دید در مانیتورهای صنعتی

به زاویه‌ای که با وجود آن شما می‌توانید بدون افت کیفیت، تصاویر را در مانیتور تماشا کنید، زاویه دید می‌گویند. برخی از انواع مانیتورها این کار را بهتر انجام می‌دهند. مانیتورهای با پنل IPS با مزیت زاویه دید گسترده نسبت به دیگر مانیتورها، گزینه مناسب‌تری هستند.این در حالی است که بیشتر مانیتورهای VA در زاویه دیدهای تند، کیفیتشان شدیدا کاهش پیدا می‌کند.

پنل‌‌های IPS  تصاوير را با محدوده گسترده‌‌تری از رنگ‌ها و روشنايی بیشتر نمايش می‌دهند و نسبت به صفحه‌ نمايش‌‌های VA، محدوده گسترده‌‌تری از زاويه‌‌های مشاهده خوب را ارائه می‌دهند. در ضمن، پنل‌‌های  IPS نسبت به لمسی مقاومت نشان نداده و آسیب نمی‌بینند (صفحه‌ نمايش‌ VA  تحت فشار، مات و تار می‌شود و رنگ آن‌ روشن‌تر می‌شود).

برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص انواع پنل در مانیتور پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه پنل ‌های VA و IPS و TN را مطالعه بفرمائید.

2- تکنولوژی Digital Signage در مانیتورهای صنعتی

قبل استفاده از این تکنولوژی مانیتورهای هوشمند قابلیت‌های زیادی داشتند اما مانند همه پلتفرم‌های اولیه، پیچیدگی زیادی داشت. این پیچیدگی‌ها باعث می‌شد که بسیاری از افراد نتوانند حداکثر استفاده را از امکانات این دستگاه‌ها ببرند و عملا تعداد زیادی از این امکانات بلااستفاده می‌ماند.

در حال حاضر اغلب مانیتورهای صنعتی و تجاری هوشمند LG  که شامل مدل‌های 4K و OLED می‌شوند از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. همچنین این نوع قابلیت در مانیتورهای صنعتی پنتوس استفاده شده است. از جمله قابلیت‌های پلتفرم Digital signage در مانیتورهای صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرکت و انتخاب راحت‌تر بین گزینه‌های مختلف
  • سرعت و دقت بالا در تشخیص دستگاه‌های متصل شده
  • اشغال فضای کمتر منوی گزینه‌ها
  • پیشرفت در تعویض کانال
  • رابط کاربری بهتر

3- طول عمر بالا در مانیتورهای صنعتی و ویدئو وال

مانیتورهای صنعتی قابلیت کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته (24/7) را داشته و با توجه به این قابلیت طول عمر بالا و تا 60.000 ساعت دارند. از این رو گزینه بسیار مناسبی برای مصارف صنعتی و حرفه‌ای هستند.

4- درگاه‌های زیاد و توانایی اتصال به انواع حسگر در مانیتورهای صنعتی

 

یکی از بزرگترین مزیت‌های ماینتورهای صنعتی نسبت به مانیتورهای خانگی و یا معمولی توانایی اتصال به حسگرهای مختلف در مانیتورهای صنعتی است. نمایشگرهای صنعتی پورت‌های ورودی و خروجی زیادی دارندکه در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. این نوع مانیتور برای سهولت اتصال مجهز به سنسورهای خارجی مانند دماسنج تشخیص حرکت یا NFC/RFID است. تعداد پورت‌های مانیتورهای صنعتی بسیار بیشتر از مانیتورهای معمولی است. از جمله این پورت‌ها می‌توان به HDMI , DP , VGA , DVI , USB و ... اشاره کرد. به صورت کلی پورت‌های DVI ورودی در مانیتورهای صنعتی به چهار دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • DVI
  •  DVI-A
  •  DVI-D
  •  DVI-I

در ادامه به شرح و تفصیل هر کدام می‌پردازیم:

ردیف پورت های اتصالتوضیحات 
1DVI-Iحرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Analog  بوده و برای انتقال داده‌های آنالوگ طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که اساس کار آن‌ها سیگنال‌های آنالوگ است از این نوع درگاه استفاده می‌کنند. این نوع درگاه برای سازگارسازی با درگاهVGA  طراحی شده است یعنی هر دو کانال همگام سازی عمودی و افقی و سه کانال انتقال ویدئو وجود دارد.
2DVI-Dحرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Digital بوده و برای انتقال داده‌های دیجیتالی طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که اساس کار آن‌ها سیگنال‌های دیجیتالی است از این نوع درگاه استفاده می‌کنند. DVI-D  خود به دو نوع Single link   و Dual link  تقسیم می‌شود.
3DVI-Iحرف آخر این نوع درگاه نشان دهنده کلمه Integrated  بوده و برای انتقال داده‌های دیجیتالی و آنالوگ به صورت همزمان و بدون تداخل سیگنال‌هایشان طراحی شده است. مانیتورها و نمایش دهنده‌هایی که از هر دو نوع سیگنال‌ها پشتیبانی می‌کنند معمولاً دارای این نوع درگاه هستند.DVI-I  خود به دو نوعSingle link  و    Dual link  تقسیم می‌شود.
4Dp)display port)کابل DisplayPort  از نظر ظاهری با HDMI  تفاوت دارد. کابل DisplayPort  از یک طرف دارای انحنا است. این کابل 20 پین دارد. اما کابل HDMI  از دو طرف دارای انحنا است و 19 پین دارد. سرعت انتقال داده در کابل  DisplayPort  نسبت به کابل HDMI  بیشتر است. به عبارت دیگر سرعت انتقال داده توسط کابل  DisplayPort  21.6 گیگابایت در ثانیه می باشد. اما سرعت انتقال داده توسط کابل HDMI    مگابایت در ثانیه است. کابل dp  دارای 8 کانال صدا و تصویر full HD میباشد، همچنین قابلیت اتصال(chain) چند مانیتور (تا 16 مانیتور) را دارد.

5- کیفیت تصویر بالا در مانیتورهای صنعتی

مانیتورهای صنعتی بدلیل تکنولوژی پیشرفته و قابلیت‌های بالایی که دارند کیفیت مناسبی را ارائه می‌کنند. این مزیت برای مصارف تخصصی و حرفه‌ای بسیار کاربردی بوده و نیاز کاربران را تامین می‌کند. مانیتورهای صنعتی پنتوس تا کیفیت k4 طراحی شده و تصویر فوق العاده‌ای را نمایش می‌دهد. یکی از مواردی که در کیفیت تصویر نمایشگر صنعتی تاثیرگذار است میزان Haze است.

 

Haze چیست؟

برخی از نمایشگرها از یک سطح ضد بازتاب مات بسیار ضعیف برای سطح صفحه نمایش استفاده می‌کنند. این نمایشگرها مقدار Haze بسیار کمی در حدود 2 - 4 ٪ دارند. این میزان انتشار نور توسط صفحه نمایش را توصیف می‌کند، در حالی که بیشتر سطوح صفحه نمایش‌ها دارای مقدار haze 25%  و بالاتر هستند. از این رو چنین نمایشگرهایی را می توان به عنوان براق و دارای خاصیت انتشار نور و بازتاب، که از نزدیک یک سطح براق دیده می‌شوند، طبقه‌بندی کرد.

6- روشنائی مانیتورهای صنعتی Brightness

طبق استاندارد IEC 60839  که درجه بندی روشنایی برای مانیتورها را انجام می‌دهند، میزان روشنایی مشخص شده در مانیتورهای صنعتی باید حداقل بین 250 تا 350 سی دی / مترمربع (نیت) باشد. این اندازه گیری میزان نوری است که مانیتورLCD  تولید می‌کند. نیت در هر متر مربع (سی دی / متر مربع)  داده می‌شود. یک نیت برابر با CD / M2  است. در مانیتورهای صنعتی پنتوس این مقدار تا 700 نیت نیز می‌رسد.

لمس چند نقطه ای در مانیتورهای صنعتی

نقطه قوت در نمایشگرهای صنعتی امکان تعاملی و لمسی بودن آن است.این مانیتورها بدون هیچگونه نرم‌افزار جانبی قابلیت لمس چند نقطه‌ای دارند. برای این امر مانیتورهای هوشمند لمسی پنتوس با ارئه راهکاری کاربردی و با بهرمندی از OPS داخلی طراحی می‌شود.

بهترین برند خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

 مانیتورهای صنعتی بسیاری تحت عنوان برندهای ال جی، سامسونگ و... عرضه می‌شوند و البته با توجه به تحریم های این مانیتورها با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در صورتی که برندهای ایرانی از جمله برند پنتوس با به کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی به دست افراد متخصص و زبده در ایران تولید می‌شوند. شرکت پویش رایان داتیس مفتخر است که بعد از دریافت نمایندگی محصولات ال جی در ایران، انواع مانیتورهای صنعتی، ویدئو وال، نمایش صنعتی لمسی و... در سایز های متفاوت تولید کرده و گام بزرگی را در جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور بردارد.

قبل از اقدام به خرید پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما در دفتر مرکزی شرکت داتیس جهت دریافت مشاوره رایگان صحبت نمائید و اطلاعات کاملی را در خصوص راهنمای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال به دست بیاورید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.