آشنایی با پنل‌ IPS در مانیتور صنعتی

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
19 0
آشنایی با پنل‌ IPS در مانیتور صنعتی

یکی از نکات کلیدی برای تهیه یک مانیتور مناسب با نیاز شما، آشنایی با انواع پنل های مانیتور است ما در این مقاله قصد داریم در این مقاله اطلاعات کامل برای آشنایی با پنل‌ IPS در مانیتور صنعتی به عنوان بهترین نوع پنل بپردازیم و اطلاعات کاملی را راجب این نوع پنل در اختیارتان قرار دهیم.

انواع پنل های مانیتور

برای انتخاب یک مانیتور معیارهای زیادی از جمله اندازه صفحه نمایش و رزولوشن، مات و یا براق بودن صفحه نمایشگر، زمان پاسخگویی و یا زاویه دید وجود دارند. علاوه بر اینها معیارهای متعدد دیگری هم هستند که تاثیر به سزایی در انتخاب و خرید مانیتور صنعتی می‌گذارند.

نوع پنل مانیتور یکی از مواردیست که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و انتخاب مدل مناسب آن کاملا وابسته به نیازمندی های شما است.به صورت کلی انواع پنل‌های مانیتور را به سه دسته VA، TN،  IPS تقسیم می‌شوند. بهترین مانیتور صنعتی مانیتوری است که از پنل IPS استفاده می‌کند. می‌توانید برای اطلاعات جامع درباره پنل‌های VA، TN،  IPS به مقاله زیر مراجعه کنید. 

تاریخچه پنل IPS

یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در LCDها پنل‌های IPS است. این پنل برای برطرف کردن محدودیت‌های موجود از جمله زاویه دید محدود و تولید رنگ های مختلف در پنل های TN ساخته شد. در گذشته پنل های استفاده شده در مانیتورها دارای کیفیت تصویر پایین و زمان پاسخگویی بالایی بوده و تصاویر سریع را به خوبی نمایش نمی‌دادند. بعدتر تکنولوژی IPS و VA برای رفع این معایب ساخته شدند. اما پنل IPS در این زمینه بهتر عمل کرده و بازدهی بالاتری دارد.

این تکنولوژی اولین بار در یک مرکز تحقیقاتی در آلمان معرفی شد و  هیتاچی ژاپن اولین شرکتی بود که شروع به گسترش این تکنولوژی کرد. بعدها LG شروع به توسعه و گسترش این پنل کرده و با تقویت آن بدل به بزرگترین تولید کننده این گونه پنل‌ها شد.

آشنایی با پنل‌ IPS در مانیتور صنعتی و ویژگی های آن

پنل های IPS بدلیل نوع چیدمان پیکسل ها در برابر لمس مقاوم بوده و تغییر رنگ نمیدهد و به دلیل داشتن Refresh Time بالا از واماندگی و به اصطلاح تشکیل سایه پس از تغییر تصویری که مدت طولانی از مانیتور نمایش داده شده، جلوگیری میکند این ویژگی ها منجر به استفاده از مانیتور بصورت 24/7 می‌شود و بدلیل مقاومت بالای پنل IPS در برابر ضربه هم مقاوم بوده و پنل دچار مشکل نخواهد شد. همچنین این پنل ها در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و برخلاف تکنولوژی های دیگر بر اثر گرما دچار سوختگی پیکسل و سیاه شدن تصویر نمیشود.

In-plan switching شامل تنظیم و جهت گیری مولکول های لایه کریستال مایع (LC) بین لایه های شیشه ای پنل است. این کار معمولا به صورت موازی با لایه های شیشه ای انجام میشود. در پنل های IPS بدلیل طراحی خاص, تصویر در جهات مختلف تغییر رنگ نداده و در هر زاویه ای همان کیفیت تصویر قابل مشاهده است. این کیفیت در دید از فاصله نزدیک هم حفظ میشود و عملا در هیچ حالتی نقصی در کیفیت رخ نمیدهد.

کاربرد پنل IPS

پنل IPS بدلیل نزدیک بودن رنگ ها به واقعیت برای مصارف حرفه ای و تخصصی کاربرد زیادی دارد و تصویر نمایش داده شده کیفیت رنگ خود را حفظ میکند. به همین دلیل خط تولید شرکت پویش رایان داتیس از این تکنولوژی برای تولید انواع مانیتورهای صنعتی، ویدئو وال و ... استفاده می‌نماید.

به دلیل آرایش خاص پیکسل ها در اینگونه پنل ها قابلیت نصب بصورت عمودی نیز وجود دارد. در صورتی که اگر از پنل های دیگر بصورت عمودی استفاده کنیم در مدت کوتاهی و بدلیل فشار جاذبه زمین اصطلاحا دچار ریختگی پیکسل شده و عملا پیکسل ها در انتهای پنل انباشته میشوند. این بدلیل وجود کریستال مایع در پنل است که به طراحی خاص پنل IPS این مشکل بوجود نمی آید. این پنل ها علاوه بر توانایی تولید برای شدت نورهای بالا مصرف انرژی پایینی هم دارند.

در پایان

آشنایی با پنل‌ IPS در مانیتور صنعتی  موضوعی بود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم و اطلاعات کاملی را در خوص این نوع پنل خدمت شما متقاضیان ارائه دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص انواع مانیتور با کارشناسان مجرب ما در دفتر مرکزی پویش رایان داتیس تمام بفرمائید و اطلاعات کاملی را در خصوص انواع مانیتور دریافت نمائید.

ما در خط تولید پویش رایان داتیس از پیشرفته ترین تکنولوژی برای تولید محصولات خود استفاده می‌نمائیم و محصولاتی مرغوب را که به دستان توانگر و اشخاصی مجرب تولید می‌شوند به بازار عرضه می‌کنیم. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.