مانیتور لمسی هوشمند Interactive monitor و کاربردهای آن

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
مانیتور لمسی هوشمند Interactive monitor و کاربردهای آن

مانیتورهای لمسی هوشمند به ابزاری ضروری برای مدارس، آموزشگاه‎‌ها، شرکت‌ها و ادارات تبدیل شده‌اند.

مانیتور لمسی یا تعاملی Interactive Monitor مانیتوری است که می توانید با نمایش  محتوا در آن با مخاطبان خود به شکلی مدرن تعامل داشته باشید. این ارتباط از طریق لمس صفحه و یا با استفاده از قلم‌های مخصوص امکان‌پذیر است. 

اسامی دیگری که برای این مانیتورها وجود دارد، عبارتند از:

  • Interactive display
  • touch display
  • interactive flat panel

مانیتورهای اینتراکتیو که نمایشگرهای لمسی هستند، محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند؛ کار با این نمایشگرها بسیار آسان است که این مسئله نیز به محبوبیت این ابزار می‌افزاید. امروزه مانیتورهای اینتراکتیو در اندازه‌های مختلف و برای کارهای متفاوت تولید می‌شوند. در این مطلب به بررسی کاربردهای مختلف انواع مانیتور لمسی و اهمیت استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

برای اطلاع از کاربرد مانیتورهای صنعتی توصیه می‌کنیم مطلب کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته را مطالعه کنید. 

کاربرد مانیتور لمسی در کلاس‌ درس و آموزش

یکی از موثرترین کاربردهای مانیتورهای اینتراکتیو در کلاس درس و برای آموزش بهتر است. این روزها با آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با تکنولوژی‌های روز دنیا، استفاده از فناوری‌های مدرن و گجت‎های مختلف در کلاس، علاوه براینکه تدریس را ساده و لذت‌بخش می‌کنند، در جذب مخاطب نیز موثر هستند. همچنین مانیتور لمسی قابلیت‌های زیادی دارد که امر انتقال اطلاعات را به دانش‌آموزان و دانشجویان تسهیل می‌کند. به عنوان مثال این نمایشگرها امکان اتصال به تلفن همراه، لپ‌تاپ و اسپیکرهای داخلی را دارند و دارای تکنولوژی تشخیص قلم‌ تعاملی و حتی انگشت کاربر هستند. سایر قابلیت‌ها در مانیتورهای لمسی به شرح زیر هستند: 

  • قابلیت اتصال سریع به اینترنت 
  • قابلیت پخش فیلم با کیفیت مناسب 
  • امکان ذخیره‌سازی مطالب
  • نمایش دادن پاورپوینت، اکسل و سایر موارد 
  • امکان نمایش دادن تصاویر و محتواهای گرافیکی 

علاوه بر تمام این کاربردها، این مانیتورها قابلیت تبدیل شدن به وایت برد را هم دارند و به معلم این امکان را می‌دهند که مطالب خود را به کمک قلم مخصوص روی صفحه نمایشگر به‌سادگی نوشته و در نهایت با فشردن یک دکمه آن را پاک کنند و یا تمام مطالب نوشته شده را ذخیره کنند. 

کاربرد مانیتورهای تعاملی در فروشگاه‌ها 

امروزه بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا فروشگاه‌های مدرن از نمایشگر لمسی برای جذب مشتری و گسترش کسب و کار خود استفاده می‌کنند؛ این نمایشگرها می‌توانند قسمت‌های مختلف فروشگاه را بهم وصل کنند و خرید را برای مشتریان ساده‌تر می‌کنند. مدیران فروشگاه‌ها به کمک نمایشگرهای هوشمند لمسی می‌توانند نظر مشتریان را به برند خود جلب کنند و درآمد خود را بیش از پیش افزایش دهند. مانیتورهای لمسی تعاملی زمان پاسخگویی کوتاهی دارند، بنابراین وجود آنها در فروشگاه‌های بزرگ سرعت خرید را افزایش می‌دهد.

استفاده از مانیتور صنعتی در آموزشگاه‌های موسیقی 

یکی از کاربردهای جذاب مانیتور لمسی در امر آموزش موسیقی است، این مانتیورها علاوه بر اینکه به جذابیت کلاس‌های موسیقی می‌افزایند، آموزش را برای اساتید این گروه ساده کرده و به خلاقیت بیشتر در این کلاس‌ها کمک می‌کنند. مانیتور لمسی پنتوس مجهز به صفحات مخصوص یادداشت نت موسیقی است، در این صفحات می‌توانید به شکل‌های مختلف به هنرجویان خود آموزش دهید، از جمله: 

  • نت‌های موسیقی را با قلم مخصوص مانیتور روی صفحه نمایش نقاشی کنید.
  • از هنرجوی خود بخواهید بعد از شنیدن صدای نت آن را روی نمایشگر بکشد. 
  • با شنیدن قطعه‌ای از موسیقی جای خالی نت‌ها را پر کند. 

علاوه بر اینها می‌توان فیلمی از موسیقی مورد نظر را پخش کرد و تصاویری از آن نمایش داد. 

استفاده از مانیتور لمسی در ادارات

یکی دیگر از استفاده‌های مانیتورهای لمسی در بعضی ادارات است، به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه معماری و فنی و مهندسی کار می‌کنند و برای نمایش نقشه‌ها و پروژه‌ها به صفحه بزرگتری نیاز دارند. 

کاربردهای این نمایشگرها بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. یکی دیگر از موارد استفاد آنها در اتاق جلسات شرکت‌هاست؛ کارمندان یک شرکت در زمان برگزاری جلسه به کمک این مانیتورها به‌راحتی می‌توانند داده‌ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند و نقد و بررسی‌های لازم را روی پروژه‌های مورد نظر انجام دهند، ضمن اینکه کار با این مانیتورها نیازی به ماوس و صفحه کلید ندارد و فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند. 

مزایای استفاده از مانیتورهای اینتراکتیو

استفاده از مانیتورهای هوشمند مانند تمام فناوری‌های دیگر، مزایایی به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. 

سادگی

کار با این مانیتورها ساده است و با کمی آموزش همه کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند. در این نمایشگرها با استفاده از ابزارهای رسانه ای مختلف می‌توان اطلاعات را به شکل موثرتری ارائه داد؛ به سادگی می‌توانید هر چیزی را که روی تبلت، تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود دارید، روی صفحه نمایش و در ابعاد بزرگتر بازتاب دهید تا همه مخاطبان شما، چه افرادی که در اتاق حضور دارند و چه کسانی که به صورت آنلاین حاضر هستند، بتوانند داده‌های شما را ببینند. 

بهره وری بیشتر

اتاق های کنفرانس مجهز به نمایشگرهای قدرتمند و مدرن به تیم‌ها کمک می‌کند تا پروژه‎‌ها را سریعتر انجام دهند. در واقع این نمایشگرها امکان همکاری را به روش‌هایی فراهم می‌کنند که تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود. همکاری دیجیتالی به کمک این مانیتورها بهبود یافته است. 

جذابیت جلسات 

با وجود مانیتورهای اینتراکتیو روزهای برگزاری جلسات مانند قبل، خسته کننده نیستند و موثرتر، جذاب‌تر و جامع‌تر از قبل برگزار شده و باعث ایجاد یک محیط سازنده‌تر می‌شوند. همچنین، جذابیت صفحه نمایش‌های لمسی، میزان تعامل را با ارائه دهندگان در طول جلسه افزایش می‌دهد. ضمن اینکه چند نفر می‌توانند به طور همزمان، داده‌های خود را روی صفحه نمایش ارائه کنند.

شکی نیست که interactive monitors بخش با ارزشی از اتاق‌های کنفرانس هستند که کارایی، تعامل و مشارکت را افزایش می‌دهند. استفاده از یک مانیتور لمسی هوشمند با کیفیت بالا برای توانمندسازی اتاق جلسات از نظر فناوری و بهبود نتایج در سراسر سازمان ضروری است.

کلام آخر

خواندن مطلب راهنمای انتخاب بهترین مانیتور به شما کمک می‌کند، مانیتورم ورد نظر خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. اگر قصد خرید مانیتور لمسی هوشمند پنتوس را دارید، از طریق شماره 02174856 با همکاران ما در تماس باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.