ویدئو وال چیست؟ انواع و کاربردهای ویدئووال

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
ویدئو وال چیست؟ انواع و کاربردهای ویدئووال

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال Video Wall یک نمایشگر بزرگ است که از اتصال چندین صفحه نمایش به یکدیگر ایجاد می‌شود و برای نمایش یک تصویر در ابعاد بزرگتر یا چندین تصویر مجزا به طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ویدیو وال می‌تواند یک تصویر را از یک منبع در چندین صفحه نمایش دهد و یا چندین تصویر را از منابع متعدد، از جمله فیدهای ویدئویی زنده، در چندین نمایشگر و به طور همزمان نمایش دهد.

 اگر تصمیم به خرید ویدئووال دارید، باید اهداف خود از خرید این محصول و همچنین نیازهایی که دارید را در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید یک صفحه نمایش دیجیتالی ساده داشته باشید یا طراحی یک اتاق کنترل پیشرفته و در مقیاس بزرگ را در نظر دارید؟ آیا مانیتور شما برای همیشه روی یک دیوار ثابت قرار می‌گیرد یا دارای انعطاف‌‌پذیری و سازگاری با تغییرات و رشد سازمان شما در آینده باشد؟ چند ساعت در روز قرار است این ویدئووال روشن بماند؟ مشخص شدن اهداف و نیازها و آگاهی از پاسخ این سوال‌ها، در انتخاب ویدئووال مناسب‌تر کمک می‌کند. 

ویدئو وال کاربردهای زیادی در دنیای امروز دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. پس از آن به مزایای استفاده از ویدئووال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پیش از ادامه مطالعه توصیه می‌کنیم مطلب راهنمای جامع خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال را مطالعه نمایید. 

 

کاربرد ویدئو وال در نمایش تصاویر در ابعاد بزرگتر

اولین و مهم‌ترین هدف استفاده از ویدئووال نمایش فیلم و تصاویر در مقیاس‌های بزرگ است. مانیتورهای صنعتی قادرند محتوای تصویری مورد نظر را روی چندین صفحه، نمایش دهند و تصویر دیجیتالی ایجاد کنند که ابعاد آن بسیار بزرگتر از یک صفحه نمایش معمولی است. ناگفته نماند که این محتوا شامل تصاویر زنده تلویزیونی هم می‌شود. تصاویر خیره کننده‌ای که امروزه در برخی اماکن وسیع و با جمعیت زیاد نمایش داده می‌شود، مانند سالن‌های کنسرت، ورزشگاه‌ها، لابی‌های هتل و غیره، نمونه‌ای از اولین کاربرد مانیتور صنعتی است. 

انتقال موثر داده‌ها و اطلاعات مهم

در برخی محیط‌ها نمودارهای همیشگی از داده‌های مختلف وجود دارند که طبق یک زمان‌بندی خاص تغییر می‌کنند، مانند زمان‌بندی پروازها در فرودگاه‌ها یا ساعت حرکت قطارها در راه‌آهن. انتقال این داده‌ها به مخاطبین مسئله‌ای بسیار ضروری است. در این شرایط استفاده از ویدئووال‌ها بسیار موثر است، زیرا اطلاعات گسترده‌ای را به طور همزمان نمایش می‌دهند که توسط جمعیت زیادی از افراد قابل مشاهده است. 

یک منبع برای هر صفحه نمایش

نمایشگرهای متعدد علاوه بر اینکه یک محتوا را در ابعاد بزرگ نمایش می‌دهند، می‌توانند به وسیله خروجی‌های متعدد، چند محتوای مختلف را در نمایشگرهای موجود نمایش دهند. این قابلیت در شرکت هایی که از تابلوها و علائم برای ارائه اطلاعات استفاده می‌کنند، بسیار مفید است. ضمن اینکه تغییر محتوا به سادگی و به کمک تلفن همراه انجام می‎‌شود.

بستری برای تبلیغ شبکه‌های اجتماعی

آیا برای بهبود کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید؟ محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی را، به کمک ویدئووال می‌توانید علاوه بر مشتریان مجازی، به مشتریان حضوری هم نمایش دهید.

سایر کاربردها و مکان‌هایی که ویدئووال مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شرح زیر می‌باشند: 

  • بردهای تبلیغاتی سطح شهر
     
  • مراکز خرید (به منظور معرفی طبقات و جذب مشتری) 
     
  • مراکز تفریحی
     
  • لابی سینماها، تئاترها، سالن‌های آمفی تئاتر، همایش‌ها، اجتماعات و غیره
     
  • رستوران‌ها (به منظور نمایش منو، غذاهای آماده شده و بخش‌های مختلف رستوران و یا معرفی شعب مختلف)
     
  • موزه‌ها (معرفی بخش‌های مختلف موزه و اطلاع رسانی در مورد داده‌های موجود در موزه و تاریخچه کوتاه در مورد آنها)
     
  • مراکز حمل و نقل عمومی (فرودگاه، راه آهن، ترمینال و غیره)
     
  • استودیوهای تلویزیونی
     
  • در سالن‌های کنفرانس شرکت‌های بزرگ
     
  • اتاق انتظار ساختمان‌های بزرگ یا شرکت‌ها
     
  • استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی 
     
  • تالارهای برگزاری کنسرت
     
  • نمایشگاه‌های تجاری 
     
  • سالن‌های آرایشی بزرگ (به منظور نمایش مدل‌ها و یا اعلام نوبت)
     
  • ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها
     
  • مراکز فرماندهی، نظامی و پادگان‎‌ها 
     
  • مراکز کنترل شهری (کنترل ترافیک، مدیریت بحران، نیروگاه‌ها، مراکز اورژانس، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، مراکز آتش نشانی، مراکز پلیس، اتاق‌های مانیتورینگ، اتاق‌های دیسپاچینگ، برج‌های مخابراتی، صدا و سیما و ...)
     
  • اتاق کنترل مراکز صنعتی (خطوط تولید کارخانجات، نیروگاه ها، سدهای آبی و ...)
     
  • اتاق‌های فرمان (نفت، گاز، برق، مخابرات، آب و فاضلاب، پتروشیمی و ...)
     
  • استودیوها ی پخش تلویزیونی، اتاق‌های مانیتورینگ و Broadcasting و ...
     
  • مراکز نظارتی و حفاظتی (کنترل دوربین های مداربسته و مانیتورینگ مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ و ...)
     
  • هتل‌ها،دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مراکز خدماتی، سالن‌های انتظار، اماکن مذهبی، فرهنگسراها، رسانه‌ها و مطبوعات، شرکت‌ها و ...
     
  • بانک‌ها و موسسات مالی، صرافی‌ها، دفاتر بورس و طلافروشی‌ها (به منظور اطلاع رسانی، نوبت دهی و اطلاع از آخرین قیمت طلا، ارز، سهام و غیره) 

آژانس‌های مسافرتی و گردشگری (به منظور اطلاع‌رسانی جدیدتربن خدمات و تسهیلات و همچنین وضعیت آب و هوا، ترافیک، اماکن تاریخی، تفریحی، تجاری و ...) 

مزایای استفاده از ویدئو وال

استفاده از ویدئووال مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بهبود میزان فروش

معرفی محصولات به کمک ویدئووال مشتریان را بیش از پیش جذب کرده و اطلاع‌رسانی به شکل موثرتری انجام می‌شود. علاوه بر ویدئووال، استفاده از سیستم ساینیج signage در فروشگاه‌ها سرعت فروش را افزایش می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ویدئووال در فروشگاه‌ها، میزان فروش را تا 32 درصد افزایش داده است. 

تعامل بهتر با مشتریان با ویدئو وال

وجود ویدئووال در کسب و کارها به بهبود ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. گاهی مشتری‌ها از انتظار طولانی خسته شده و حتی ممکن است از خرید منصرف شوند، اما وجود ویدئو وال انتظار را از حالت خسته‌کنندگی خارج می‌کند، ضمن اینکه سرعت خرید را افزایش داده و در کل انتظار را کاهش می‌دهد. بنابراین، هر شرکتی ممکن است از این تکنیک برای افزایش رضایت مشتری استفاده کند.

جذب مشتری بیشتر

مشتری‌ها به کسب و کارهای دارای نمایشگر تمایل بیشتری دارند. بیش از 42 درصد از مشتری‌ها به سمت موسسات و مراکزی جذب می‌شوند که دارای ویدئووال هستند. ویدئووال با ارائه جزئیات بیشتر از محصول، تجربه خرید را برای مشتری لذت‌بخش می‌کند. 

کلام آخر

بهترین مانیتور صنعتی مانیتوری است که نیاز شما را برطرف کند. گاهی هدف شما از خرید مانیتور صنعتی برای ارائه برخی امکانات به مشتریان خود در یک فروشگاه کوچک است و گاهی برای یک شرکت بزرگ نباز به مانیتور صنعتی دارید. بنابراین برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین مانیتور صنعتی از طریق شماره 02174856 با کارشناسان ما در تماس باشید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.