تفاوت دیجیتال ساینیج با ویدئو وال چیست؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
تفاوت دیجیتال ساینیج با ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال در مقابل دیجیتال ساینیج

دنیای امروز دنیای اطلاع‌رسانی و تبلیغ است، که به شکل مدرن و متفاوت انجام می‌شود. تبلیغات و انتشار اطلاعات به شکل سنتی منسوخ شده و جای خود را به تبلیغات دیجیتال داده است. در تبلیغات دیجیتال استفاده از برخی تجهیزات، از جمله مانیتورهای صنعتی، ویدئو وال‌ها و دیجیتال ساینیج  محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. در این مطلب به بررسی تفاوت‌های ویدئو وال و دیجیتال ساینیج و کاربردهای هر یک می‌پردازیم.

ویدئو وال و دیجیتال ساینیج همه جا در اطراف ما هستند. چقدر به آنها توجه می‌کنیم؟ 

برای شام به رستوران رفته‌اید، به منوی روی دیوار پشت پیشخوان نگاهی بیندازید، این منو ممکن است یک دیجیتال ساینیج باشد. یا برای انجام کاری به بانک می‌روید؛ زمانی که در صف انتظار هستید، مانیتورهایی در اطراف بانک در مورد آخرین خدمات بانکی اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهند. فکر می‌کنید این مانیتورها از چه نوعی هستند؟ 

از بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها گرفته تا رستوران‌های محلی – بسیاری از کسب‌وکارها از مزایای ویدیو وال و دیجیتال ساینیج استفاده می‌کنند.

استفاده از دیجیتال ساینیج و ویدئو وال یک روش رو به رشد برای جذب مشتریان با تصاویر بصری شگفت‌انگیز، انتقال مداوم اطلاعات یا سرگرم کردن آنها در حین انتظار است. این روش راهی مقرون به صرفه برای ارائه حجم بالایی از پیام‌ها و اطلاعات است.

ویدئو وال video wall چیست؟

ویدئو وال از چهار بخش تشکیل شده است: نمایشگر، کنترلر، فرستنده و استریمر:

  • صفحه نمایشگر شامل دو یا چند نمایشگر کوچک‌تر است که در کنار هم قرار گرفته اند تا نمایشگر بزرگتری ایجاد کنند. بزل‌ (bezel) یا فریم‌های مانیتور، به فاصله باریک یا حداقلی بین نمایشگرها گفته می‌شود، به طوری که به نظر می‌رسد نمایشگرها دارای یک منبع واحد هستند. 
     
  • کنترلرها سرورهای کامپیوتری هستند که روی یک شبکه اجرا می‌شوند. این کنترلرها ورودی‌هایی از منابع مختلف را دریافت و پردازش می‌کنند، منابع آنها عبارتند از دوربین‌ها، پخش‌کننده‌های DVD/VCR، رایانه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و غیره؛ سپس این داده‌ها را به نمایشگر ویدیو وال منتقل می‌کنند.

فیلم‌های محبوبی مانند Blade runner و Matrix از ویدئو وال استفاده می‌کردند تا تصوری از آینده به مخاطب خود ارائه دهند و موفق هم بودند. 

یک دهه قبل استفاده از ویدئو وال بسیار گران بود و شرکت‌های فیلم‌سازی برای نمایش این فیلم‌ها صدها هزار دلار هزینه کردند. اما امروزه نصب و راه‌اندازی ویدئو وال به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری بسیار مقرون به صرفه‌تر شده است  و مزایای فراوان این محصولات باعث محبوبیت زیاد آنها شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای ویدئو وال‌ها به شرح زیر هستند: 

  • افزایش ترافیک در کسب و کار  و ایجاد لیدهای فروش 
  • فراهم نمودن تجربه‌ای همه‌جانبه برای مشتریان 
  • نمایش طیف گسترده ای از اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان به مخاطبان
  • ایجاد اعتماد در بین مشتریان و رسانه‌های اجتماعی
  • ایجاد محیطی پویا برای برقراری تعامل مشتریان با برند و محصولات

 

Signage یا همان اطلاع رسانی بصری به معنای عرضه‌ی محتوا از طریق نشانه‌های تصویری است، هر تابلویی که در خیابان یا در جاده‌ها مشاهده می‌کنید، حاوی مفهومی است و پیامی را انتقال می‌دهد و نوعی ساینیج محسوب می‌شود. ساینیج‎‌ها جایگزین واژگان شده‌ و پیام‌های بیشتری در مقایسه با نمادهای زبانی انتقال می‌دهند. دیجیتال ساینیج شکل مدرن نماد است که به صورت دیجیتال و به کمک کامپیوتر و اینترنت اطلاعاتی را انتقال می‌دهد. 

 دیجیتال ساینیج Digital Signage صفحه یا صفحه‌هایی است که منوی یک رستوران را در آن مشاهده می‌کنید و یا زمانی که در اتاق انتظار هستید، اخبار روز و میزان ترافیک شهری را نمایش می‌دهد. دیگر موارد استفاده از دیجیتال ساینیج عبارتند از ارائه اطلاعات محصول، تبلیغات، ساعات پرواز در فرودگاه و غیره. 

دیجیتال ساینیج در امر اطلاع‌رسانی بسیار مفید و مؤثر است، زیرا اطلاعات به صورت هفتگی، ماهانه و یا حتی ظرف چند ثانیه، از راه دور و با یک کامپیوتر شخصی یا از طریق سرور، به‌روزرسانی می‌شوند. 

استفاده از دیجیتال ساینیج به صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و کاهش رد پای زیست محیطی انسان کمک زیادی می‌کند. 

دیجیتال ساینیج چه تفاوتی با ویدئو وال دارد؟

همانطور که پیش از این نیز بیان شده است، ویدئو وال به ترکیب چند نمایشگر  گفته می‌شود که به طور هماهنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا تصاویر را در ابعاد خیلی بزرگتر به نمایش درآورند. بنابراین برای ایجاد یک ویدئو وال حداقل دو نمایشگر نیاز است، در حالیکه دیجیتال ساینیج یک صفحه نمایش واحد است که اطلاعات را در ابعاد کوچکتر نمایش می‌دهد. 

با توجه به توضیحات بیان شده هر جایی که نیاز به ایجاد نمایشگری در ابعاد بزرگ باشد، اغلب از ویدئو وال استفاده می‌شود که معمولا در فضاهای بزرگ و پرجمعیت به کار گرفته می‌شود. کاربرد دیگر ویدئو وال در اتاق‌های مانیتورینگ است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مطلب راهنمای طراحی اتاق مانیتورینگ را مطالعه نمایید. 

نکته دیگر بدون قاب بودن ویدئو وال است (حداکثر اندازه قاب 3و نیم میلیمتر است)، همین ویژگی باعث می‌شود با کنار هم قرار دادن چند نمایشگر تصاویر نمایش داده شده در ویدئو وال کامل و واضح باشند. 

تفاوت دیگر طول عمر این دو محصول است، در حالت کلی طول عمر ویدئو وال بیشتر از ساینیج است، اما هر دو قابلیت استفاده در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را دارند، بدون اینکه اختلالی در اجرا به وجود آید.

کلام آخر

برای اطلاعات بیشتر در ویدئو وال پنتوس و ساینیج دیجیتال با همکاران ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در خرید محصول مناسب راهنمایی می‌کنند. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.